Friday, October 22, 2010

How To Make Phiten Necklaces Shorter

COURSE OF CONDUCTING

QUINDICESIMA EDIZIONE
docente:
PIERANGELO GELMINI
Orchestra Sinfonica del Lario
I CORSI sono aperti a direttori senza limiti di età e nazionalità, a musicisti (strumentisti, compositori, operatori musicali, insegnanti ... ) e studenti che già si occupino, a qualsiasi livello, di direzione e sentano l'esigenza di migliorare il proprio bagaglio tecnico-gestuale e le proprie capacità di studio delle partiture e di gestione delle prove.
Al termine dei corsi verrà rilasciato un diploma di frequenza.

ARTICOLAZIONE DEI CORSI

Sono attivati two courses with different content in relation to the interests and needs of participants:
1. Technical course
2. Professional Course

1. Technical course
addressing the fundamental technical knowledge and gestures aimed at the direction of instrumental and vocal groups diversified will be developed further issues related to the study and preparation of scores and analyzed the different testing strategies. The course is divided into 10 lessons every two weeks, from January 16, 2011.

2. Professional Course
Aimed at those who already have knowledge of the analysis music and orchestration, intend to investigate further the conducting direction and towards a profile of educational improvement, also the preparation for competitions and the opening of a professional activity. Will be dealt with scores of even complex symphonic repertoire.
The detailed program will be provided to participants upon registration and can be integrated in relation to interest or personal needs, with particular emphasis on biennalizzazione triennalizzazione or the course.
Classes are divided into two monthly meetings, which will be held from January 16, 2011, for a total of 10 lessons. In four of these meetings will be the orchestra for exercises.
The best students will be selected for inclusion in the concert series of the Symphony Orchestra of the lake.


FINAL CONCERT
The best students of professional courses will have the opportunity to direct a public concert with the Orchestra Sinfonica del Lario. On that occasion the students will be awarded the degrees of frequency.


ELIGIBILITY
The technique course, as an introduction to conducting, is open to all and does not require possession of special qualifications.
For professional courses, providing a maximum number of actual students, will riferimento all'ordine di presentazione delle domande d'iscrizione; si svolgerà inoltre un colloquio preliminare che servirà a valutare il grado di preparazione musicale (studi precedenti, titoli di studio, esperienze ecc.).
È’ consentita la partecipazione ai corsi anche in qualità di uditori.


Pierangelo Gelmini
Ha compiuto gli studi musicali al Conservatorio di Milano, affiancando alle discipline strumentali la composizione e la direzione d'orchestra. Ha quindi proseguito gli studi di direzione a Stoccarda, Ginevra e Berlino, perfezionandosi con Arpad Gerecz, Janos Fürst e Juri Simonov. E' vincitore dei concorsi internazionali di direzione d'orchestra "Johannes Brahms Dirigentenwettbewerb (Mürzzuschlag, 1989), "Competition ORT Orchestra of Tuscany (Florence 1990)," Prokofiev Competition 1993 "(St. Petersburg).

After his operatic debut with Bizet's Carmen in Milan in 1992 he was assistant to Peter Maag at the Teatro Comunale in Treviso, where he worked in the production of The Turkish Italy and Lucia di Lammermoor and directed several symphonic concerts. He attended a course on lead vocal by Joan Sutherland and Regina Resnik. It becomes then an assistant to Richard Bonynge.

guest of major orchestras regional Italian and European orchestras (& Gächinger Kantorei Bach Collegium Stuttgart, New Irish Chamber Orchestra, Steirisches Symphonie Orchester, Solisten des Festspielhauses Bayreuth, Craiova Philharmonic Orchestra, Orchestra of the Conservatory of Lugano, Bacau Philharmonic Orchestra, Berliner Symphoniker, Mediterranean Symphony Orchestra, St. Petersburg Philharmonic Orchestra, Chamber Orchestra of Lomza), leader of the Orchestra Rossini in Pesaro to Ancona the naming of the concert at Teatro Franco Corelli.

Since 2001, principal conductor of the Symphony Orchestra of the lake, the guidance that has directed more than 100 symphonic concerts and numerous dramatic productions created in collaboration with writers such as Eduardo Rescigno and Elisa Salvaterra. He has made recordings of concerts dedicated to Mercadante, alla prima ripresa in tempi moderni della Danza macabra di Kastner e un DVD sul Requiem di Mozart. Nel settembre 2009 ha inciso per RAI Trade in prima esecuzione assoluta l'opera Il sogno di Galileo di Federico Bonetti Amendola.

Con riferimento ai suoi studi sull'opera italiana, ha collaborato con riviste musicali quali Le petit Figaro dell'Opéra di Liegi e L'ErbaMusica (Laboratorio di Musicologia applicata di Milano). Ha tenuto conferenze sul melodramma italiano e pubblicato due studi nel volume Guide des opéras de Mozart (Fayard-Paris).

Dal 2001 al 2004 è stato “Direttore musicale stabile” delle produzioni del Festival Autunno Musicale a Como, affiancando Italo Gomez nella ideazione e produzione di numerosi musical events and concerts throughout Europe and the Festival of Como. A Como stand out from the openings 2001 (Mahler, Ravel, Debussy) and 2004 with the creation of the Festival Baroque Orchestra (Keiser: Markus Passion, 2002, Handel: The Resurrection, 2003, and the Carmelite Vespers, 2004) and collaborations with artists like Dietrich Wagner, Tatiana Korovin, Katerina Didaskalou, Michele Barchi, Giuliano Sommerhalder, Sonia Bergamasco, Cristina Amedeo Amodio, Alessandro Molin, Monteverdi Choir Budapest and Brno Ars Brunensis

In 2002, he established close collaboration with Cairo Symphony Orchestra, with whom he has performed concerts at the Cairo Opera House and the Festival of Alexandria.

Nel 2004 diventa direttore stabile della stagione d'opera lirica del Teatro delle Erbe di Milano. Nell'ambito di una programmazione di carattere divulgativo e tradizionale, alla guida dell'Orchestra Filarmonica di Milano, dirige in un triennio tutti i principali titoli del repertorio italiano (Madama Butterfly, Bohème, Tosca, Norma, Rigoletto, Traviata, Trovatore. Un Ballo in Maschera, Il Barbiere di Siviglia, L'Elisir d'amore, Così fan tutte, Don Giovanni). Dal 2006 è Direttore Principale della stagione d'opera lirica al Castello Sforzesco prodotta dal Comune di Milano dove dirige Elisir d’amore (2006), Il Trovatore (2007), Tosca e La Traviata (2008), La Bohème (2009), Aida (2010).

E 'regular member of juries for international competitions such as the Composition Competition Oliviero Fusi, The Contest "Tagliavini" of Voghera and the last two editions of the International Singing Competition "Magda Oliveiro" Cusani Palace in Milan.

courses held annually since 1997 in conducting the Philharmonic Orchestra of Craiova Philharmonic Orchestra of Bacau. Professor at the Conservatory of Como, regularly directs opera workshops and seminars in conducting at the Conservatory of Lugano.

E 'Honorary member of the Association of Franco Corelli Ancona.


QUOTE

Euro Entry 100
(after registration deadline January 1, 2011)
Technical course Euro 350 Euro 800
Professional Course

auditors
Euro 160 (no enrollment fee)



ENTRIES

The inscriptions also telephone or fax, will be carried out by 1 January 2011.
Upon registration the fee must be paid by money order to:

NEW SCHOOL OF MUSIC CANTU '
via Pontida 5 - PO Box 12 -
22063 Cantu' (Como)
ccp 54801691




NEW SCHOOL INFORMATION MUSIC OF CANTU '
Telephone & Fax: 031.706418
nuovascuola@tiscali.it
www.scuoladimusica.it

0 comments:

Post a Comment